שימוש במסמרי קרקע בהנדסה אזרחית
השימוש במסמרי קרקע בהנדסה אזרחית הופך להיות נפוץ בקרב המתכננים והיזמים והשימוש בהם הולך ומתרחב ולהלן מס' שימושים עיקריים :

1) תמיכת מדרונות :
אחת השיטות הבטוחות לחפירת/חציבת מדרונות בלי לערער את יציבות הקרקע והבניינים בסביבה הקרובה היא העבודה בשלבים מלמעלה למטה בקפיצות של כ- 3.0 עד 4.0 מ' בהתאם לסוג הקרקע .

השיטה היא חפירת המדרון מלמעלה בשלב ראשון בעומק הקפיצה שנקבעה בתכנון ולאחר מכן קדיחה ודיוס מסמרי הקרקע לפי התוכנית ומעליהם יציקת קיר בטון בעובי 20 עד 30 ס"מ עם רשת ברזל . המתנה כ- 10 ימים ועוברים לשלב השני או הקפיצה השנייה , שוב קידוח ודיוס מסמרי קרקע ויציקת קיר בטון עם רשת ברזל מעליהם , אך רצוי שהקיר יהיה יותר עבה ב- 10 ס"מ על מנת לאפשר הכנסת בטון לטפסנות ויציקת הקיר .
הדבר חוזר חלילה לשלבים הבאים עד לתמיכת כל הגובה הדרוש .


תמיכת מדרון אחרי גלישת קרקע שהתרחשה במקום.(נצרת)


2) חיזוק קירות תמך קיימים :

ניתן לחזק קירות קיימים רעועים ע"י מסמרי קרקע לאחר תמיכת הקירות הנ"ל לפי ביצוע החיזוק ע"י סוללת עפר או כל דרך אחרת שוות ערך ע"מ שהעבודה תהיה בטוחה הן לעובדים והן למבנים ולכל דבר סביב שטח העבודה .
לאחר ביצוע המסמרים יש לקשור אותם או ע"י קורת בטון או ע"י פרופילים מפלדה .

במקרים הנ"ל חישוב מסמרי הקרקע תהיה ע"י הגדרת מישור ההרס לפי זווית החיכוך של הקרקע וחישוב הלחץ האקטיבי על הקיר התומך העתידי אשר נשען על מסמרי הקרקע המהווים סמכים לקיר , ולפי זה ניתן לחשב את הריאקציות על המסמרים לפי שטח ההשפעה של כל מסמר ומסמר ומהם את אורך המסמר הכללי בתוך הקרקע אשר מורכב משני מרכיבים , האורך הדרוש לעיגון המסמר בקרקע בפועל לפי החישוב בתוספת אורך המסמר בחלק האקטיבי של הקרקע שלא תורם להתנגדות מסמר הקרקע .
טווח לעומסים למסמרי קרקע הוא 10 עד 15 טון , מעבר לזה יש לעבור לעוגנים .


3) חיזוק יסודות בניינים קיימים :

ניתן לחזק פלטות יסוד בבניינים קיימים לצורך חיזוקם הן מהסיבה של שקיעות יתר או חיזוק לצורך ניצול הבניין לתוספת קומות .
העבודה תעשה ע"י קדיחה ודיוס מסמרי קרקע בפלטת היסוד מסביב לעמוד ועיגונם ביחד על ידי אלמנט קונסטרוקטיבי לפי שיקול דעת המהנדס המתכנן .

4) השענת קיר דיפון מכלונסאות ע"י שורות מסמרי קרקע או עוגנים :

בשיטה זו של תמיכת מדרון ע"י דיר דיפון מכלונסאות חופרים את המדרון בקפיצות כמו בשיטה שבסעיף 1 לעיל לאחר ביצוע קיר הדיפון מכלונסאות מבצעים את מסמרי הקרקע וקושרים את קצותיהם או בקורת בטון או בפרופילים מפלדה .
אם הריאקציות על המסמרים אינן בטווח התסבולת של המסמר אז יש לעבור לעוגנים.